ο ματωμενος

Βροχερό πρωινό βρήκε την ημέρα μου. Και μέρες σαν αυτή επικρατεί μια αλλιώτικη ταραχή στο λεωφορείο. Αδιάβροχα και χοντρά σκουρόχρωμα παλτά. Γιαγιάδες που προσπαθούν να μπουν με την ομπρέλλα ανοιχτή. Νερό κυλάει στο διάδρομο και πολλά καθίσματα είναι μουσκεμένα. Ο κόσμος, αληθινά, φοβάται τη βροχή. Δεν αφήνεται. Δε χαίρεται τη μαγεία της στιγμής αυτής.

Συνηθίζω και μ’ αρέσει να κάθομαι στη θέση που είναι ελαφρώς πιο ψηλά, προς τα πίσω, βλέποντας έξω και συχνά διαβάζοντας κάτι για να περνάει η ώρα, ή γράφω. Το λεωφορείο γέμιζε κ’ εγώ καθόμουν μόνος, μέχρι που ένιωσα το στρίμωγμα ενός αδέξιου δίπλα μου. Τον κοίταξα με την άκρη του ματιού μου. Ήταν ένας άντρας  που είχα ξαναδεί πριν χρόνια. Ένας περίεργος τύπος που τράβαγε τα βλέμματα. Μεσήλικας. Φορούσε γυαλιά ηλίου. Ανέκαθεν. Κ’ ένα πορτοκαλί μπουφάν. Τα χέρια και το πρόσωπό του είχαν πληγές, σαν να ‘χε ξυστεί μέχρι να ματώσει. Τον θυμόμουν καθαρά και δεν τολμούσα να γυρίσω να τον κοιτάξω καλύτερα. Μπορούσα να δω τις αργές, ασυνήθιστες κινήσεις των χεριών του. Έδειχνε να νιώθει κάθε υλικό που ψηλαφούσε, για ώρα πολλή. Τα μαλλιά του ήταν σαν ξεβαμμένα. Έμοιαζαν με το χρώμα του φωτός. Αλλού κίτρινα, πυρόξανθα σχεδόν, κι αλλού λευκά, ασπροκίτρινα περισσότερο. Σγουρά μαλλιά.

Ξαφνικά, ένιωσα να με κοιτάζει. Τρόμαξα σαν τον είδα να με κοιτάει αποχαυνωμένος, με τα τεράστια κοκκάλινα γυαλιά του. Έστρεψα αμέσως το βλέμμα μου, έξω απ΄το παράθυρο. Δεν κατάλαβα αν κοιτούσε εμένα ή έξω. Μάλλον έξω. Συνέχισε να κινείται απελπιστικά αργά μέχρι που φτάσαμε στο μετρό. Έτρεξα προς την αποβάθρα. Είχε αναμονή. Μετά από λίγα λεπτά η περίεργη αυτή φιγούρα κατέβηκε. Κ’ ήρθε κατευθείαν επάνω μου. Ανέκφραστος. Το μετρό ήρθε. Τον έχασα στο Σύνταγμα.

Σχολιάστε

