η οδος των πουρων

Νύχτα Τετάρτης. Η θερμοκρασία στους 2 βαθμούς. Μέσα απ’ τους τοίχους, δε μ’ άγγιζε. Όμως τώρα, μ’ ένα ποδήλατο για σύντροφο στα έρημα δρομάκια, νιώθω να τσούζει. Στα μάτια. Τυλιγμένος, σαν χριστουγεννιάτικο σοκολατάκι, χαράζω πορεία ενδότερη. Ξεχνώντας συναισθήματα και νιώθοντας την αδρεναλίνη να τρέχει μέσα μου, στρίβω σ’ απότομες στροφές γέρνοντας το κορμί μου. Ξεχνώ ακόμη κ τη μύτη μου, που ‘χει μπλαβιάσει απ’ το κρύο. Μια μύτη μεγάλη, που εξέχει σαν πλώρη. Παγοθραυστικό. Μόνο τα μάτια μου τα νιώθω κόκκινα που και που. Κι όσο περνάει η ώρα, τόσο το αριστερό μέρος του μυαλού μου καταλαμβάνει το δεξί. Μια πολιορκία ανήμερη που τερματίζει σαν έρχεται η φωτιά.

Κ’ είναι ένας δρόμος πιο κάτω που αρχίζει η σονάτα, του μεσονυχτίου. Ένας δρόμος με ελαφριές αναμνήσεις. Δίπλα στο πάρκο. Δρόμος – πρόκληση για ένα χαλασμένο ποδήλατο. Κάθε μέτρο και λακκούβα. Και τελικά καταλήγω να πέφτω, ξανά και ξανά. Σε τσιμεντένιες λούπες. Αφήνω τη σέλα μου να τραντάζεται μονάχη της και μπαίνω στη μαγεία της λακκούβας (la Cuba). Μια χώρα εκκεντρικής ελευθερίας, επανάστασης, ευκαιριών ενίοτε, εκμετάλλευσης, εκκένωσης. Πολλά έψιλον. Είναι η οδός του Φιντέλ Κάστρο. Είναι η οδός των Πούρων. Πούρα ακριβά. Μου κοστίζουν δύο ατελείωτες ανηφόρες επιστροφής. Πρώτα παίρνεις. Μετά πληρώνεις. Μπορείς βέβαια να διαλέξεις πότε, αλλά πάντα πληρώνεις. Αναρωτιέμαι αν πολλές φορές πληρώνω χωρίς να μου δίνουν τίποτα. Δε βρίσκω απάντηση. Το μυαλό μου έχει παγώσει.

Άδειος από σκέψεις γυρίζω στη βάση μου, στη σκακιέρα μου. Μια μακριά νύχτα δουλειάς με περιμένει πίσω απ’ το γραφείο..

Σχολιάστε

